Wyjazd do Warszawy (06-13.08.2018) dzień pierwszy (cz. 2)
14:16 , 16-08-2018

Wszystko rozpoczęło się na parkingu przy probostwie, tutaj zebraliśmy się i z górą bagaży czekaliśmy na autobus który miał nas zabrać do Popowa. Gdy już przyjechał załadowaliśmy go do pełna, pożegnaliśmy się z rodzinami i wyruszyliśmy na wycieczkę do stolicy, naszą drogę tradycyjnie zaczęliśmy od modlitwy o pomyślną podróż. Zanim jeszcze dotarliśmy do naszego miejsca zakwaterowania odwiedziliśmy kilka miejsc. Pierwszym z nich była cerkiew katedralna w Łodzi gdzie dyrygent tamtejszego chóru opowiadał nam o wyznaniu prawosławnym, dowiedzieliśmy się wielu ciekawych informacji o ludziach związanych z prawosławiem, o ich tradycjach jak i o samej liturgii. To było dla nas ciekawe doświadczenie szczególnie dlatego, że dla niektórych z nas była to pierwsza okazja do odwiedzenia takiego miejsca.

Następnym naszym przystankiem było muzeum motoryzacji w Otrębusach, gdzie przewodniczki opowiedziały nam wiele o licznych zgromadzonych tam pojazdach takich jak samochody ważnych postaci historycznych czy nawet czołgi, większość z nich miała naprawdę ciekawe historie, które udało nam się lepiej poznać. Z głowami pełnymi nowych wiadomości wyruszyliśmy w dalszą drogę do Popowa. Po chwili podróży dotarliśmy wreszcie do naszego celu gdzie mieliśmy okazję zjeść nasz pierwszy posiłek w tym miejscu, pyszną obiadokolację. Po posiłku udaliśmy się do naszych pokoi i domków, gdzie mieliśmy chwilę czasu aby się rozgościć przed najważniejszym punktem tego pierwszego dnia wyjazdu, Eucharystią. Po dniu pełnym wrażeń, rozgoszczeni już w naszych pokojach udaliśmy się do kaplicy na terenie ośrodka na Mszę, na której mieliśmy okazję podziękować Bogu za bezpieczną podróż. Mocno zmęczeni podróżą ale podniesieni na duchu udaliśmy się na wieczorną kąpiel po której nastał czas na bardzo ważny sen ponieważ następnego dnia czekało już na nas wiele ciekawych miejsc do zwiedzenia.