Wyjazd do Warszawy (06-13.08.2018) dzień drugi (cz. 2)
14:17 , 16-08-2018

Drugi dzień naszego pobytu w Popowie – Letnisku rozpoczął się bardzo wcześnie. Po szybkiej pobudce i śniadaniu udaliśmy się na wycieczkę do Warszawy. Pierwszym celem wyjazdu był Pałac Kultury i Nauki, gdzie pod czujnym okiem przewodnika wyjechaliśmy na XXX piętro budynku, aby z tarasu widokowego podziwiać panoramę stolicy. Następnie przeszliśmy na Stare Miasto, które jest jednym z najpopularniejszych celów turystycznych w Warszawie. Spacerując po rynku mogliśmy podziwiać pomnik warszawskiej Syrenki, plac Zamkowy z Zamkiem Królewskim i kolumną Zygmunta, oraz bazylikę archikatedralną św. Jana Chrzciciela, która stanowi jedno z najważniejszych miejsc kultury i tradycji narodowej Polski.
Oczywiście na Starówce nie mogło zabraknąć wolnego czasu dla rojbrów, aby mogli posilić się pysznymi lodami czy zakupić okoliczne pamiątki.

Ze Starego Miasta udaliśmy się w kierunku Nowego Miasta z Multimedialnym Parkiem Fontann. Park okazał się nie lada atrakcją, gdyż tego dnia towarzyszył nam lejący się z nieba skwar i zdecydowana większość chłopców marzyła o zamoczeniu nóg w zimnej wodzie. Następnie bulwarami rzeki Wisły udaliśmy się do autokaru, aby dotrzeć do największego cmentarza żydowskiego w województwie mazowieckim, a drugiego co do wielkości w Polsce. Zwieńczeniem pobytu w Warszawie była wizyta w jakże długo oczekiwanym dla naszych chłopców Stadionie Narodowym. Wizycie towarzyszył nam przewodnik, który oprowadził nas po stadionie. Podczas trasy zobaczyliśmy m.in. pomieszczenia strefy zawodniczej, wykorzystywane podczas meczów reprezentacji Polski w piłce nożnej, centrum medialne PGE Narodowego, które przeznaczone jest dla dziennikarzy. Każdy z nas mógł „poczuć się jak VIP” i zobaczyć najbardziej ekskluzywne miejsca przeznaczone dla najważniejszych gości PGE Narodowego, komentatorów, a także kibiców. Po stadionowych wojażach zmęczeni ale radośni wróciliśmy do ośrodka, gdzie czekał na każdego pyszny obiad. Na zakończenie dnia  była sprawowana przez ks. Pawła Msza Święta po której udaliśmy się do łóżek, aby nabrać siły na kolejny dzień.

Autor: An. A. Malczewski

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

W środę, czyli w nasz trzeci dzień wyjazdu do Warszawy, wczesnym rankiem udaliśmy się autokarem pod Pałac Kultury i Nauki. Czekała tam na nas pani przewodnik, która towarzyszyła nam przez cały ten dzień. Po wyjechaniu na trzydzieste piętro budynku mogliśmy podziwiać piękną panoramę Stolycy Polski. Następnie autokarem przejechaliśmy pod stare miasto, aby pospacerować i pozwiedzać zabytki. Przeszliśmy również do katedry św. Jana Chrzciciela, gdzie spotkaliśmy bardzo miłego i wesołego sercanina, który oprowadził nas i opowiedział wiele ciekawych rzeczy o tym kościele. Odwiedziliśmy również podziemia, w których jest pochowany m.in. król Stanisław August Poniatowski. Dobrym wytchnieniem od upału była wizyta w multimedialnym parku fontann, gdzie mogliśmy podziwiać ciekawe kompozycje wodne i odpocząć nieco chłodząc stopy w wodzie. Przy okazji opiekunowie napili się bardzo potrzebnej do dalszego funkcjonowania kawy. Kolejnym punktem było zwiedzanie cmentarza żydowskiego, na którym pani przewodnik opowiedziała nam o dramatycznej historii żydów, którzy byli prześladowani i o warszawskim getcie. Ostatnim punktem w centrum Warszawy, był stadion narodowy. Choć był już wieczór nasi ministranci nie tracili sił i zapału, goniąc się pod stadionem. Później razem z przewodnikiem weszliśmy na trybunę i tam mogliśmy usłyszeć kilka ciekawych rzeczy. Na przykład to dlaczego, co było dużym minusem podczas zwiedzania, stadion nie ma aktualnie murawy. Następnie z przewodnikiem przeszliśmy na loże VIP, sale konferencyną na której opiekunowie mogli zasiąść na miejscach naszych zawodników czy trenerów oraz szatnie piłkarskie, w których reprezentanci się przebierają przed meczem. Miejmy nadzieje, że kiedyś któryś z nas także będzie się w takiej przebierał. Póżnym wieczorem przyjechaliśmy do ośrodka w Popowie, aby tam móc przeżyć Eucharystie sprawowaną przez księdza Pawła, podczas której na homilii mówił nam, abyśmy każdą chwilę która dostajemy od Boga przeżywali jak najlepiej. Przeżyj to sam...