Wyjazd do Warszawy (06-13.08.2018) dzień czwarty (cz. 1)
14:18 , 16-08-2018

W czwartek po śniadaniu, po raz kolejny wyruszyliśmy z Popowa w stronę stolicy. Pierwszym punktem dnia było zwiedzanie Muzeum Wojskowej. W nim mogliśmy dowiedzieć się o czołgach, samolotach i wszelakiej broni, jaką dysponowało polskie wojsko a także zasiąść za sterami samolotu wojskowego. Później pojechaliśmy do Wilanowa, w którym zwiedziliśmy pałac Jana III Sobieskiego. Tu mogliśmy zobaczyć jak żyła najważniejsza osoba w państwie czy przyodziać strój szlachecki. Podziwialiśmy także dzieła malarskie i architektury. Po czasie wolnym przeznaczonym na lody, zobaczyliśmy świątynię Opatrzności Bożej, a w nim dowiedzieliśmy się również o wielu ważnych Polakach, zobaczyliśmy kryptę a także samą górę kościoła. Następnie w żydowskiej synagodze zdobywaliśmy wiedzę o kulturze i zwyczajach żydów, a także o żydowskich ceremoniach. Ostatnim punktem dnia w Warszawie był spacer po Łazienkach Królewskich. W nich zobaczyliśmy Belweder, budynek w którym jeszcze niedawno mieszkał prezydent (obecny prezydent mieszka w pałacu na Krakowskim przedmieściu), pomnik Fryderyka Chopina, który jest przedstawiony jako siedzący pod wierzbą, samochód Marszałka Józefa Piłsudskiego, którym jeździł w swoich ostatnich dniach życia, a także pałac na wodzie. Chodząc po parku widzieliśmy również wiele fontann, kwiatów, drzew. Po zwiedzaniu wróciliśmy do ośrodka, gdzie zjedliśmy obiad i zakończyliśmy dzień Mszą świętą.