Wyjazd do Kaczyna - dzień 3 (16.08.2017) cz. 2
22:11 , 27-08-2017

Trzeci​ ​dzień​ ​naszego​ ​wyjazdu​ ​zaczęliśmy​ ​bardzo​ ​wcześnie,​ ​ponieważ​ ​już​ ​z​ ​samego​ ​rana wyjechaliśmy​ ​do​ ​Sandomierza.​ ​Pierwszym​ ​naszym​ ​punktem​ ​był​ ​sandomierski​ ​rynek,​ ​gdzie przewodnik​ ​opowiedział ​nam​ ​o​ ​historii​ ​powstania​ ​Sandomierza.​ ​Następnie​ ​razem​ ​z​ ​nim udaliśmy​ ​się​ ​do​ ​podziemi​ ​miasta,​ ​które​ ​zostały​ ​wybudowane​ ​dla​ ​celów​ ​ochronnych. Dowiedzieliśmy​ ​się​ ​jak​ ​to​ ​jedna​ ​kobieta (Halina Krępianka)​ ​uratowała​ ​cały​ ​Sandomierz​ ​przed​ ​Tatarami, zamykając​ ​ich podstępem​ ​w​ ​tych​ ​podziemiach.​ ​Później​ ​poszliśmy​ ​do​ ​średniowiecznej​ ​zbrojowni,​ ​gdzie​ ​w bardzo​ ​ciekawy​ ​i​ ​śmieszny​ ​sposób​ ​został​ ​nam​ ​opisane​ ​stroje​ ​rycerskie,​ ​a​ ​następnie mogliśmy​ ​przebrać​ ​się​ ​w​ ​nie.​

​Kolejny​ ​punkt​ ​programu​ ​to​ ​zwiedzanie​ ​Bramy​ ​Opatowskiej​ ​z której​ ​na​ ​wysokości​ ​33​ ​metrów​ ​mogliśmy​ ​podziwiać​ ​cały​ ​Sandomierz​ ​i​ ​rzeki​ ​go​ ​otaczające czyli​ ​San​ ​i​ ​Wisłę.​ ​Po​ ​niedługiej​ ​przerwie​ ​na​ ​lody​ ​udaliśmy​ ​do​ ​gotyckiej​ ​Bazyliki​ ​katedralnej Narodzenia​ ​Najświętszej​ ​Maryi​ ​Panny​ ​ufundowanej​ ​przez​ ​Bolesława Krzywoustego.​ ​Po​ ​zwiedzaniu​ ​bazyliki​ ​nadszedł​ ​czas​ ​na​ ​rejs​ ​statkiem​ ​po​ ​Wiśle​ ​i​ ​zwiedzaniu Wąwozu​ ​królowej​ ​Jadwigi.​ ​Nieco​ ​dalej​ ​odprawiliśmy​ ​Mszę​ ​Świętą​ ​w​ ​kościele​ ​nawrócenia świętego​ ​Pawła,​ ​poświęconego​ ​w​ ​XV​ ​wieku.​ ​Ostatnim​ ​punktem​ ​tego​ ​dnia​ ​był​ ​wyjazd​ ​do​ ​ruin zamku​ ​w​ ​Krzyżtoporze​ ​w​ ​którym​ ​dowiedzieliśmy​ ​się​ ​wiele​ ​o​ ​rodzie​ ​Ossolińskich​ ​i​ ​o powstaniu​ ​tego​ ​zamku.​ ​Dzień obfitował w wiele wrażeń i mocno nas zmęczył. Bardzo zadowoleni wróciliśmy do Kaczyna na posiłek. Oczywiście mimo zmęczenia chłopcy jeszcze rozegrali kilka meczów na naszym boisku. Cały dzień zakończył się wspólną modlitwą.