Wyjazd do Kaczyna - dzień 1 (14.08.2017)
22:09 , 27-08-2017

W połowie sierpnia nadszedł długo wyczekiwany przez nas czas wyjazdu ministranckiego do Kaczyna. W poniedziałek o 7.30 wyruszyliśmy z Niedobczyc wspaniałą ekipą naszych ministrantów wraz z opiekunami. Po blisko 3,5 godzinnej podróży dotarliśmy na miejsce. Naszym oczom ukazał się piękny widok świetnie urządzonego ośrodka rekolekcyjno - wypoczynkowego. Wrażenie robiły eleganckie domki, piękne obejście, potężna altana a przede wszystkim profesjonalne boisko typu "orlik"  oraz miejsca przeznaczone do gry w piłkarzyki i ping - ponga.

Po wstępnym zapoznaniu się z miejscem, ksiądz Paweł podzielił nas na domki, w których mieliśmy się zakwaterować. W sumie w czasie naszego pobytu zajmowaliśmy cztery znajdujące się blisko siebie domki. Po rozpakowaniu czekał na nas pyszny obiad, który okazał się solidnym wzmocnieniem przez skorzystaniem z boiska i piłkarzyków - co nastąpiło zaraz po posiłku. Już od samego początku świetnie przygotowane boisko przypadło do gustu naszym ministrantom, dało się słyszeć liczne okrzyki radości po wspaniałych bramkach i dynamicznych akcjach.Obok naszych domków znajdował się kościół w którym już pierwszego dnia spotkaliśmy się wszyscy na Eucharystii, gdzie mogliśmy podziękować za szczęśliwą podróż Panu Bogu. Naszym modlitwom przez cały wyjazd towarzyszyła gra gitary, z którą świetnie radził sobie nasz animator Jakub Winsławski.

Nasz opiekun, ks. Paweł rozdał również wszystkim uczestnikom wyjazdu koszulki uszyte specjalnie na tą okazję z napisem: "Rojbry on tour" - towarzyszyły nam one przez wszytkie dni. Dzień przeleciał w mgnieniu oka i zakończył się wspólną wieczorną modlitwą na boisku. Po modlitwie udaliśmy się do domków gdzie wszyscy szybko poszli spać.

Autor: an. Kamil Konkol

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

RELACJA Z CAŁOŚCI WYJAZDU:

W dniach 14-21 sierpnia ministranci naszej parafii wyjechali do Kaczyna, małej miejscowości w województwie Świętokrzyskim, aby tam aktywnie spędzić wspólnie czas.
Po ponad 3 godzinnej podróży dotarliśmy do celu, gdzie każdy z nas zakwaterował się  w swoim domku. Każdy dzień rozpoczynał się i kończył modlitwą, nie mogło oczywiście zabraknąć codziennej Eucharystii w pobliskim Kościele pw.  Matki Bożej Częstochowskiej i św. Jana Pawła II bądź w miejscach, gdzie wyjeżdżaliśmy na wycieczkę. Nasze dni obfitowały w różnorodne atrakcje, turnieje, gry i zabawy a przede wszystkim wycieczki.

Pierwszą naszą wycieczką był wyjazd do miejscowości leżącej w sercu Gór Świętokrzyskich Święta Katarzyna, gdzie pod opieką przewodnika mogliśmy posłuchać o świecie minerałów a także zapoznać się z narzędziami służącymi do obróbki kamieni oraz sposobami szlifowania kamieni ozdobnych i szlachetnych. Następnie udaliśmy się do pobliskiego parku miniatur „Sabatkrajno”, gdzie mogliśmy podziwiać miniatury jakże doskonale znanych nam budynków, m.in. bazyliki św. Piotra, wieży Eiffla czy wieży World Trade Center. Z racji wypadającej w tym dniu Uroczystości Wniebowzięcia NMP oczywiście nie zabrakło Mszy Świętej, która została odprawiona w Sanktuarium Relikwii Krzyża Świętego, gdzie później mogliśmy posłuchać krótkiej historii dotyczącej relikwii a także je uczcić.

Tygodniowy pobyt w Kaczynie pozwolił nam zwiedzić wiele ciekawych miejsc. Jedną z większych atrakcji był wyjazd do miasta „Ojca Mateusza” - Sandomierza. Tam wraz z przewodnikiem przeszliśmy podziemną trasą turystyczną podziwiając dawne średniowieczne magazyny kupieckie, aby następnie wejść na szczyt bramy opatowskiej, gdzie mogliśmy podziwiać piękną panoramę miasta. Zwiedziliśmy zarówno sandomierską katedrę pw. Narodzenia NMP, gdzie po wspólnej modlitwie, pamiątkowym zdjęciu móc przejść nad Wisłę i odbyć rejs statkiem. Następnie około półkilometrowym wąwozem św. Jadwigi doszliśmy na wzgórze gdzie znajduje się kościół Nawrócenia św. Pawła Apostoła i tam została odprawiona  przez ks. Pawła Msza Święta.

Kolejne dni opiewały w następne atrakcje. Udając się do Kielc zwiedzanie rozpoczęliśmy od Energetycznego Centrum Nauki, gdzie każdy mógł zostać naukowcem i eksperymentować poprzez wytwarzanie prądu czy planowanie  miasta przyszłości. Po wizycie w świecie energii nadszedł czas na odwiedzenie stadionu miejscowej drużyny piłkarskiej Korony Kielce. Chłopcy mogli zasiąść na trybunach, ławce rezerwowej a także w loży przeznaczonej dla dziennikarzy i komentatorów. Po stadionowych wojażach mieliśmy okazję zwiedzić galerię ziemi w Centrum Geoedukacji a także wziąć udział w warsztatach wstępnej obróbki skał, podczas których poznaliśmy tajniki szlifowania i polerowania skał świętokrzyskich. Każdy z nas mógł oszlifować i wypolerować skałę, która później stanowiła pamiątkę z centrum Geoedukacji.

Każdy dzień mijał bardzo szybko, codzienne wyjazdy nie zniechęcały chłopców do dalszych podróży, dlatego kolejnym miejscem jakie zwiedziliśmy  była mała wioska Oblęgorek, gdzie znajduje się piękny pałacyk pisarza noblisty Henryka Sienkiewicza. Tam pod opieką przewodnika dowiedzieliśmy się więcej o życiu poety, zobaczyliśmy gabinet, salon, jadalnię, palarnię i sypialnię pisarza. Dalej mieliśmy okazję zobaczyć  jeden z najstarszych i jeden z największych w Polsce drzew – „Dąb Bartek”.

Następnie udaliśmy się do Skarżyska – Kamiennej, aby tam zwiedzić muzeum im. Orła Białego. Jest to jeden z największych kolekcji militariów pod gołym niebem w Polsce. Chłopcy mieli okazję zobaczyć wyjątkowe eksponaty, sprzęt bojowy będący na wyposażeniu armii polskiej podczas II wojny światowej. W ostatnim dniu naszego pobytu w Kaczynie wczesnym rankiem udaliśmy się do Jaskini Raj, jednej z najpiękniejszej jaskini krasowych naszego kraju. Tam podzieleni na cztery mniejsze grupy z przewodnikiem, który opowiadał historię Jaskini, a także mogliśmy zobaczyć krzemienne narzędzia pracy człowieka neandertalskiego, zamieszkującego jaskinię a także szczątki prehistorycznych zwierząt - mamuta, nosorożca włochatego, niedźwiedzia jaskiniowego. Pomimo deszczowej pogody, udaliśmy się do Jędrzejowa aby zwiedzić najstarsze opactwo cysterskie w Polsce, Sanktuarium bł. Wincentego Kadłubka. Tam uczestniczyliśmy w parafialnej Mszy Świętej, po której jeden z braci zakonnych oprowadził nas po opactwie.

W niedzielny wieczór nastąpił moment pakowania się, gdyż następnego dnia bardzo wczesnym rankiem opuszczaliśmy ziemię świętokrzyską zmierzając w kierunku Rybnika. Jednak po drodze czekała nas jeszcze atrakcja podczas całego wyjazdu w największym w Polsce rodzinnym parku rozrywki Energylandia w Zatorze. W parku podzielonym na cztery strefy tematyczne, pełne licznych karuzel, sprzętów ekstremalnych,  roller coasterów każdy „rojber” znalazł coś dla siebie, gdzie wszyscy bawili się bardzo dobrze. Po emocjonujących wrażeniach wszyscy choć zmęczeni  to z uśmiechem na twarzy wróciliśmy do swoich domów.

Myślę, że ośmiodniowy wyjazd naszych ministrantów do Kaczyna po raz kolejny pokazał, jak mocną i silną grupę tworzy ta wspólnota. Słowa podziękowania kieruję w stronę ks. Pawła, który zorganizował ten wspaniały wyjazd, a także wszystkim opiekunom i animatorom za pomoc i zaangażowanie.