Wyjazd do Francji i Niemiec (10-21.08.2019) dzień 4 (wtorek) cz. 2
14:18 , 27-08-2019

Długo czekałem na ten wyjazd. Nigdy nie byłem we Francji a okazało się, że ten kraj jest piękny - ma mnóstwo atrakcji i zabytków. Oprócz najważniejszych i najbardziej znanych miejsce, które odwiedziliśmy ogromne wrażenie zrobił na mnie stadion STADE DE FRANCE. Jako że interesuję się piłką nożną i sam w nią gram było to dla mnie ciekawe przeżycie – mogłem być w szatni zawodników czy na trybunach.

W samej Francji podobały mi się widoki z Wieży Eiffla choć bardzo wcześnie musieliśmy w tym dniu wstać by je podziwiać.

W Niemczech najbardziej podobała mi się wycieczka do EUROPA PARK, gdzie mogłem skorzystać z wielu atrakcji. Dobrze się tam bawiłem.

Cały wyjazd na długo zapadnie mi w pamięci, wiele zobaczyłem, wiele rzeczy się dowiedziałem. Był to fajny czas, który mogłem spędzić z moimi kolegami ministrantami i opiekunami, za co im serdecznie dziękuję.

Autor: Bartosz Brachmański

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wyjazd ministrancki w tym roku był wyjątkowy, gdyż jechaliśmy do innych krajów (Francja ,Niemcy). Na początku wyprawy wszyscy wyjeżdzający ministranci modlili się wspólnie o dobrą podróż w naszym kościele. Kiedy dojechaliśmy do Francji wszyscy się rozpakowali i zjedli kolację oraz odprawili Mszę św. razem z księdzem Pawłem. Po Mszy wyruszyliśmy na spacer po najbliższym mieście gdzie zwiedzaliśmy wspaniałym kościół, który był trochę zniszczony, lecz i tak był wspaniały. Tak zakończył się pierwszy dzień we Francji. Następne cztery dni zwiedzaliśmy Paryż i okolice, lecz najbardziej podobają mi się wieża Eiffel. Warto było poświęcić tą godzinę na wejście ponieważ widok, który zobaczyłem był oszałamiający. Było widać cały Paryż. Łuk triumfalny, Pola Elizejskie, Stadefrance, Sekwanę, Luwr i Notre  Dame oraz wiele więcej wspaniałych miejsc. W Paryżu byliśmy na Stadefrance - wielkim stadionie reprezentacji Francji, po którym oprowadzała nas przewodniczka. W samym ośrodku gdzie przebywaliśmy było wspaniale z większości okien w pokojach był widok na miasteczko, w którym przebywaliśmy.

Po przejeździe do Niemiec od razu zaczęliśmy zwiedzać, a w sobotę rozegraliśmy mecz z drużyną z Kippenheim. Niestety młodsi przegrali 9:0, ale za to wygrali w karnych 5:1, a mecz drużyny starszych musiał zostać przerwany . Następnego dnia według mnie była najlepsza atrakcja, pojechaliśmy do parku rozrywki Europark gdzie były wspaniałe rollercoastery i atrakcje wszelkiego stylu jak to się mówi : „ dla każdego coś innego”. Następnego dnia wracaliśmy do domu i tak zakończyła się nasza wspaniała RAJZA ROJBRÓW.

Bardzo podobało mi się podczas tej wakacyjnej wyprawy i cieszę się, że w tej grupie chłopaków mam tak wielu super kolegów i przyjaciół. Już nie mogę się doczekać na kolejny wyjazd organizowany przez ks. Pawła.