Wycieczka do kopalni i na mecz reprezentacji Polski (07.10.2017) cz. I
22:41 , 09-10-2017

W sobotę 7 października udaliśmy na wycieczkę do sztolni „Luiza” w Zabrzu oraz na mecz Reprezentacji Polski do lat 19 w piłce nożnej. Wyjechaliśmy z Niedobczyc i po niedługim czasie dotarliśmy do Zabrza..

Podzieliliśmy się na cztery grupy i rozpoczęliśmy zwiedzanie trasy, gdzie mogliśmy doświadczyć jak wyglądała historia górnictwa. Po ponad dwóch godzinach przemierzania trasy przeżyliśmy
m.in. przejazd kolejką czy pracę maszyn górniczych. Po wyjściu z podziemi w oczekiwaniu na pozostałych można było odpocząć i pobawić się w parku 12c gdzie przechodziliśmy labirynt czy wykonywaliśmy wszelakie doświadczenia.

Następnie wróciliśmy na miejsce początku zwiedzania, gdzie obejrzeliśmy zabytkowe samochody, a następnie zjedliśmy obiad.

Po posiłku udaliśmy się do kościoła pod wezwaniem św. Franciszku w dzielnicy Zabrza – Zaborze. Tam odmówiliśmy różaniec. Po zakończeniu modlitwy udaliśmy się na ostatni punkt wycieczki – Stadion Śląski. Tam odbywał się mecz Polska – Białoruś o awans do dalszej fazy Mistrzostw Europy do lat 19. Dla wielu z nas był to pierwszy obejrany mecz na żywo. Niestety, sporą część czasu spędziliśmy w korku, przez to nie zdążyliśmy na hymn i ominęły nas początkowe minuty meczu. Po zajęciu miejsc mogliśmy się skupić na kibicowaniu. Nasza reprezentacja wygrała 3:0 a my mogliśmy się cieszyć z awansu do dalszej fazy eliminacji. Po opuszczeniu stadionu udaliśmy się do autobusu i wróciliśmy do domu.

Wyjazd dla wielu był wyjątkowym przeżyciem. Wiele z nas pierwszy raz byli pod ziemią w kopalni, czy też na stadionie na meczu. Sporo osób tą wycieczkę będzie z dumą wspominać.